Работниците во Македонија кои примаат минимална плата следното редовно законско усогласување го очекуваат во март 2027 година.
Во моментов минималната нето-плата изнесува 26.046 денари, а бруто-износот е 38.507 денари. Новиот износ за 2027 година сè уште не е официјално утврден.
Според важечкиот механизам, при усогласувањето се земаат предвид растот на просечната нето-плата и растот на трошоците за живот, при што двата показатели учествуваат со по 50 проценти.
Дополнително, минималната плата не може да биде пониска од 57 проценти од просечната нето-плата за претходната година.
Тоа значи дека во овој момент не може одговорно да се каже дека минималната плата ќе биде точно одредена сума. Колку ќе изнесува ќе зависи од официјалните податоци за 2026 година и законската пресметка.
Интересно е што Синдикалната минимална кошница за октомври достигна 70.358 денари, додека само трошоците за храна и пијалаци изнесуваат 26.170 денари – речиси колку целата актуелна минимална плата од 26.046 денари.
Во јавноста претходно се појави и предлог минималната плата да се зголеми на 36.960 денари, но тој износ не треба да се меша со редовното мартовско усогласување и не претставува автоматски утврден износ за 2027 година.
Колку точно ќе биде новата минимална плата ќе стане познато по објавувањето на официјалните економски показатели и спроведувањето на законската пресметка.
